Wednesday, November 16, 2011

saya dan PENYAKIT


Ya allah dugaan apakah ini,
saya (tukar ganti nama diri aku kepada saya keran ini entry simpati)

saya nak kahwin tetapi saya telah mengalami penyakit sembelit.


ok fine anda semua boleh gelak berguling-guling dengan penyakit saya ini kerana kedengaran begitu kotor penyakit saya ini, kawan-kawan bilang makan papaya banyak-banyak (ok fine huda al-jarumi ada belikan papaya tapi saya belum bayar duit papaya itu kerana sebarang hutang akan saya ingat, maafkan saya) kawa-kawan bilang makan banana banyak-banyak (ok fine anis ada bagi pisang bawa dari kampung) tapi



tapi




tapi


masalah sembelit masih melanda, apakah penyakit ini, sakit perut den ni tapi kenapa kau najis tidak mahu keluar sungguh najis kau ciss. Oh ubat dari klinik ajwa (oh klinik panel terima kasih tetapi tolong jangan charge harga mahal-mahal kerana duit peruntukan klinik panel saya tinggal 80 hinggit, p/s kepada anis sila topup selepas 1.12.2012 huhuhu) ubat itu seperti kurang membantu.


saya nak kahwin mohon allah bantu menyembuhkan penyakit saya ini, saya tidak bisa kerja dengan aman tidak bisa berjoli bershopping hujung minggu dengan aman, tidak bisa pergi kenduri kahwin kawan-kawan dengan aman (oh minggu ni rumah zalaila) dengan aman jika penyakit ini melanda.


saya nak makan pun takut-takut kerana takut makanan tersebut menyebabkan kekerasan di dalam sistem penghadaman seterusnya membuatkan sistem pencernaan tidak stabil (oh saya seperti pelajar sains yang mendapat straight A setiap kali exam).


masalah sembelit ini menyebabkan perut saya buncit, yer sila gelakkan kerana perut saya buncit sedangkan majlis pernikahan semakin hampir. tidak............



ya allah bantu aku ya allah...



7 comments:

juanz said...

buat solat taubat then solat hajat mohon kesempurnaan dan kesembuhan dari yang maha esa.....

Y A Y A N said...

dah mcm ustaz dah serindit ni....

afzam said...

alala ciannyeeee..klinik Ajwa kan ade..hehe

Achik_Huda said...

ubat Klinik Ajwa tak berkesan sgt.....toksah ler byk pikir..cube pegi wat exercise..jogging ker....biler yg dlm tu berkocak2 mesti nk kluar punyer

afzam said...

hohoho

Y A Y A N said...

apa kata awk temankan sy exercise ...saya sihat awk pun semakin kurus achik huda...

Achik_Huda said...

nk exercise ktne? sy ok je...tpi skang ptg slalu hjan...kalo nk tman dgn syarat lPas exercise jgn bwk sy g kedai mkan...huhuhu