Wednesday, January 28, 2009

TIDAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tarikh : 28 January 2009
Masa : 9.17pm
Tempat : Bilik ku syurga ku
Mood : Esok ada interview lantak situ
Lagu : Greyskymorning - cinta gila (giler kau yayan layan lagu indie)

Aduhh mcm zaman dulu-dulu la plak cari2kan jodoh ni,ape lelaki skrg ni x bisa cari teman hidup sndri kew smpai mintak keluarga tolong carikan. tapi aku percaya mesti ada sbb2 blaku eksprementasi cari2 jodoh ni.

Pelik btol la aku ngan paksu ngan maksu aku tu merangkap adik abah aku yg paling bongsu,aku dok diam2 jek kat kenduri kawen cozin aku 25 januari 2009 kat subang tu hari leh plak blaku babak jodoh menjodohkan aku ngan anak sepupu paksu aku tuu. Patot aku rasa len mcm jek….ceh ada udang disebalik mee (patot la acik beria2 call tanye aku dtg ke tidak kenduri nampak sgt ada hidden agenda a.k.a agen mencari jodoh rupanye....hampeh)

Hampeh giler x ingat, malu…..segan…..terperangkap…..terjebak…..face to face ngan c mencari jodoh tuu...adehhh rupa jambu tapi nape plak jodohnya enggak kunjung tiba.Perkara ni berlarutan sampai org tua mamat jambu tu nak jupe aku, blaku lagi babak pergolakan jiwa,giler kau nak dtg rumah,pada mula berlaku salah faham ingatkan dtg rumah nak merisik or pe2 lah urusan2 kawen yg aku x tau or memang x pena amik tau, tapi setelah paksu aku terangkan just nak dtg berkenalan ngan family aku jek. lagi skali….giler kau nak dtg bkenalan x mau lerr aku…laling aku tu camne plak….

Aku rasa la lelaki2 bujang mcm tu x de mase nak cari jodoh agaknye sibuk dgn kerja jek,tu pasal la mintak parent tolong carikan tapi kenapa AKU!!!!!! Aku suda punya encik laling. lagipun aku terlalu muda untuk kawen2 sbb tgk gaya mcm pihak lelaki tu dah desprated sgt sbb adik2 bawah dier sume dah kawen,rileks la bro baru 29 dah glaba kew...

Eeeeeeeeee malunye……………da la aku mls la nak citer lagi seram btol bunyinye,bagi aku bab pasangan hidop ni bia la sndri yg tentukan pandai2 la cari sndri kang pe2 hal pun sndri la tanggung,aku sedang dlm proses mencari keserasian n aku x nak la sakitkan ati mane2 pihak...ati beliau tu selembut kuih pau so bab2 mcm ni pasti membuatkan adrenalin beliau mengalir pantas. DUGAAN.........

4 comments:

JaJa JaJa said...

alo adik kici..lu sulah ade laling ka..wa tara tau plak..laling lu yg pandai ckap itu jawa ka??yg salu lu bawak pi tenis tu kah??hahahahaha..
weh...jgn kata seram..yg orang carikkan jodoh tu la yg menarik..lu maen carik2 identiti die..lu maen2 x paham perangai die..hahahaha..lu tgk wa sikalang..ok maaaaaaaaaaaa..bahagia lagi gitu..(sambil nyanyi lagu melly-ku bahagia)

Googoozool said...

YA!!!!!!!!!!!!!!!! bukan tidak ok. Hebat gak ko, ade org nk crik kan ko jodoh, terimalah je dengan hati terbuka. Orang mana tu weh?

Y A Y A N said...

byk la ko punye terima sodin....
klu kakros tu d jdohkan dgn org len camne plak,padan muka ko kang...org subang airport subang..

NURUL said...

yayan adik kak nurul si dhila dah ada blog tau. rajin2 laaa jenguk. ada dlm list dlm blog kak nurul :).


tu kena dirisik org ker tu? amboi ramai peminat gitu. huhuhu :)